• מילה מהפלייארית: כמה טיפים שיעשו אותך בסיס מדהים

    מילה מהפלייארית: כמה טיפים שיעשו אותך בסיס מדהים

    ברור שבשביל להיות בסיס באמת מדהים, אתה חייב להתאמן והרבה :)

    אני פה בשביל לתת לך את אותם טיפים שלוקח זמן להבין ויכולים לשפר את החיים שלך ושל הפלייארים שלך. מיותר לציין שיש מצב שאתה כבר עושה את הרוב, אבל לכולנו יש איפה להשתפר.

    תכין את המזרן, אנחנו יוצאים לדרך:

    1. תקבל את הפליירית ברכות: כמובן שלקבל את הפליירית שלך כמו שהיא (או כמעט) יהפוך את החוויה שלכם להרבה יותר נעימה, אבל אני מתכוונת דווקא לצד הפיזי. כשעושים מעברים – תכופף את הברכיים, כשעובדים על הקפצות – תרכך את הנחיתה בכפיפה של הברכיים. לאחרונה גילינו שגם בעבודה בגובה, כפיפה של הברכיים עוזרת לאיזון ראשוני. ברכיים רכות פשוט יאפשרו לך לעבוד בנוחות ובזרימה.

    2. אל תמשוך ולעולם אל תלפות: ככל שהזמן עובר ויש ניסיון זה קורה פחות, למרות שלכל אחד מאיתנו נפלטת איזו משיכה פה ושם. התחושה שהידיים של הבסיס לא נותנות תמיכה וכל הזמן יש נפילה למטה עם פלג הגוף העליון היא תחושה די מתישה ולא נעימה. אם המשיכה לא נעימה, תאר לעצמך כמה הלפיתה פלוס משיכה תשמח את הפליירית שלך. חשוב כל הזמן לדחוף או לתת התנגדות סטטית, זה יאפשר תרגול ברמה אחרת לגמרי.

    3. תשרה ביטחון אבל תהיה כן עם עצמך בנוגע למה שאתה יכול: כמו שאתה יודע, לעבוד עם פלייר מצווח, רועד ונאבק זה סיפור לא פשוט. באותה מידה, גם אנחנו נעדיף אותך לא רועד ולחוץ. לכולנו יש את רגעי הלחץ, לוקח זמן לקבל ביטחון, אבל ברגע שאתה מתחיל לקבל ביטחון – תשרה אותו, ובנעימות. חשוב שהביטחון יהיה מותאם למצבך, בבקשה אל תנסה להוכיח שום דבר לאף אחד. אם אתה לא מרגיש בטוח מסיבה כזו או אחרת, תעדכן את הפליירית והיא כבר תבחר אם היא רוצה לנסות בכל זאת, לנסות עם שמירה או לוותר הפעם.

    4. אלוהים – תגיד לאן אתה רוצה ללכת: הפתעות זה נחמד, אבל כשאני הפוכה ובאוויר אני מעדיפה לדעת מה קורה איתי, תודה. תעדכן אותי במה אתה רוצה לעשות – כך אוכל להתכונן, להתאים את עצמי ולהרגיש שאני שותפה פעילה. אם אנחנו פשוט מאלתרים ולא מתכננים לאן אנחנו הולכים, תתן לי גם להוביל אותך, סבבה?

    5. זוכר שזה מחובר לראש שלי? נכון שאתם אוהבים אותנו עם שיער? בבקשה תעזרו לנו לשמור אותו על הראש. בתנוחות מועדות לפורענות כמו star, אנא ממך, תביע רגישות ושים לב שלא נלכדו להן שערות בין כפות הרגליים שלך.

    6. נא לא לתפוס לי את הרגליים כשאני נופלת: מכיר את הקטע שפליירית נופלת וכל מה שנשאר לך ביד זה רגל? אז זה לא כיף לנו. אם אני מתחילה ליפול – הדבר הראשון שאני רוצה זה להיות מסוגלת לדרוך על הרצפה ולהציל את עצמי. אם תתפוס לי את הרגליים, מה יגיע לרצפה? הידיים, כתפיים ואולי אפילו הפנים שלי. זה מתחיל ליפול? שחרר את הרגל! ואם תתחיל לקרב את הרגל שלי לרצפה ואז תשחרר זה יהיה ממש מקסים.

    7. כפות רגליים – רכות ולא נגררות: כשאנחנו מתאמצים, כל הגוף מתגייס לעניין. אבל כשאנחנו משחררים, הכל הופך להיות כל כך יותר נעים. דוגמה מעולה היא שוב star, בה כפות רגליים וכתפיים רכות הופכים את העניין למשמח יותר. פשוט תבדוק אם הבהונות שלך בסטרס לא מוצדק ושחרר אותן אם צריך. עוד בקשה – אם אפשר (ולא תמיד אפשר). תנסה להרים את כף הרגל ולמקם אותה מחדש בעת הצורך, במקום לגרור אותה למקום הנכון ואולי להשאיר על העור שלי מזכרת שאקח איתי הבייתה.

    8. תעזור לי לשמור על עצמי: הדבר שצריך להיות הכי חשוב לך, הוא ששנינו נישאר שלמים בסוף התרגול. אל תלחץ עלי לעשות משהו שאני לא בטוחה לגביו, אל תעשה לי פרצופים אם אני מבקשת ספוטר ואל תגיד לי "נסתדר" אם אתה לא בטוח שנסתדר.

    9. תגיד "down" כשצריך: נכון שהמילה "צריך" היא טריקית, אבל אני מתכוונת לומר שבאופן כללי אני אשמח לשמוע down אלא אם הוא ממש מיותר. ברוב המקרים שתגיד down אני כבר ארגיש שזה קורה, אבל פה ושם אתה שם לב לזה שנייה לפני וזה נותן לי עוד רגע להתכונן לנפילה.

    10. היגיינה: אין דרך אחרת לומר את זה. קהילה האקרויוגה היא חבורה של אנשים מיוזעים, לחים ומדיפים. כל זאת טוב ויפה כשמדובר במהלך האימון או בסופו, אך לחלוטין חסר תירוץ אם אתה כבר מגיע ככה. אולי אני נסחפת, אבל כשהקיץ היה בשיאו והלכתי יחפה כל הזמן, הרגשתי שמתוקף תפקידי כפליירית עלי לשפר את מצב כפות הרגליים שלי. פדיקור, רבותיי, הוא לא מילה גסה.

    Leave a reply →

יש לי משהו להגיד על זה

Cancel reply